Dræber indbakke, tager Google en anden drejning på sine mest passionerede brugere

Det passer et mønster, der fortæller os, at Google ser alle som havende samme værdi, som bare ikke sandt.

google inbox by gmail logo

For alle sine evner og dominans i kunstig intelligens, kan Google mangle overraskende i den naturlige form.

I træk efter flytningen snupper Google nederlag fra kæberne af sejr. Og fremmest fordi virksomhedens kultur er blind for værdien af lidenskabelig brugere.

Jeg er helt sikker på, at Google ure bruger numre og gælder analytics til alt det kan måle. Et radikalt analytiske tilgang er kraftfuld, men det kan få dig til de faktorer, der ikke kan måles. Faktorer som bruger passion.

Min favorit eksempel er Google +. Efter en indledende stigning af forbrug i de første par år, det sociale netværk gradvist fizzled — kvalt af et ry for lavt engagement.

Dette renommé var stort set falsk. Men med tiden blev det en selvopfyldende profeti, som Google fandt gentagne handling at skjule og undertrykke engagement.

Den dræbte Circle sharing, den bedste måde at opleve høj kvalitet aktive brugere. Det tilføjede Fællesskaber, hvilket reducerede opmærksomhed rettet mod brugere. Dens dum algoritmer markeret (og dermed hid fra offentlig visning) høj kvalitet kommentarer, mens du samtidig undlade at markere indlysende spam. (Til sidst, Googles algoritmer fik meget bedre, men først efter at de fleste brugere havde allerede forladt platformen.)

Dette er en stor plan — hvis dit mål er at minimere bruger engagement.