Facebook og Apple mener det alvorligt med Augmented Reality

Når Facebook og Apple gør ekstraordinære investeringer i ny teknologi som de er med augmented reality, ved du, det er noget at være opmærksom på. Begge selskaber har gjort det klart for nylig, de er forpligtet til at udvikle, afprøve og gennemføre augmented reality teknologi. Apple er mere fokuseret på at skabe værktøjer for udviklingen samfund, mens Facebooks strategi er at gøre AR tilgængelig for masserne.

Adobe StockAdobe Stock

Hvad er augmented reality (AR)?

Augmented virkelighed er den teknologi, der sætter virtuelle genstande i den virkelige verden, enten gennem en AR headset eller ved hjælp af kameraet på en telefon eller tablet. Brugere derefter interagerer med de virtuelle objekter på skærmen, og den linje, der adskiller den virtuelle fra den virkelige verden bliver en smule sløret. Bunny ører og overskæg selfie filtre er en af de mest oplagte applikationer, men augmented reality var også teknologien bag den Pokémon gå videospil, der blev lanceret i 2016 og blev hurtigt en besættelse for mange rundt om den verden som brugere jaget Pokémon tegn omkring offentlige områder. Vi er lige i begyndelsen af mulighederne og som augmented reality modnes det forventes at ændre mange ting fra Sådan arbejder vi hvordan vi spille, lære og oprette forbindelse.

Apples ARKit 2,0 frigivet

Med meddelelsen for nylig om at de frigive ARKit 2.0, den tredje version af Apples udviklingsplatform for AR apps, virksomheden optrappe sit engagement i teknologien. Bank af America Merrill Lynch forventer augmented virkelighed for at være en $8 milliarder “indtægter mulighed” for Apple.

En af førerne af Apples vækst forventes at blive AR apps, der vil “kommando en merpris” men også mersalg af iPhones på grund af den nye teknologi. Her er et par apps, der er allerede installeret eller er i prototype takket være ARKit:

  • IKEA sted: ikke mere gætteri, hvordan møblerne vil se ud, føler og passer ind i dit hjem. Med denne app, kan du forestille dig det og næsten “sted” true at skalere IKEA objekter i dit space.
  • American Airlines: Dette AR app prototype overlays real-time info til dine omgivelser i lufthavnens terminaler så du kan navigere med lethed, om du har brug at få fat i noget at spise eller finde det nærmeste toilet.
  • Komplet anatomi: Forestil dig, hvordan virkelighedstro læring kan være med komplet anatomi app, der lader brugerne se den menneskelige krop i stor detalje.

Facebook tester AR annoncer

Trods nylige negative presse, Facebook er stadig populær og har en enorm rækkevidde på sin platforme— mere end 1,3 milliard brugere på Messenger, 2 milliarder på Facebook og 800 millioner på Instagram.

Facebook ønsker at gøre AR tilgængelig for masserne og med deres enorme rækkevidde de har allerede et forspring. Det er lettere for folk at eksperimentere i AR med den app, de allerede har — Facebook, Instagram og Messenger — og de helt sikkert forvente at ekspandere ud over ansigtet filtre.

Nogle Facebook annoncører får eksklusiv adgang til at afprøve annoncer med specielle effekter med “trykke på det for at prøve det på funktioner.” Ønsker at se, hvordan et par solbriller ser på dit ansigt-du kan gøre så stort set med AR. Hidtil, er Pottery Barn, Wayfair, NYX Professional Makeup og Bobbi Brown et par virksomheder, der har været i stand til at teste dette AR ad funktionalitet.

En anden AR nyskabelse på F8 konferencen var mulighed for at foretage regelmæssige billeder ser 3D. Dette har potentialet til at levere supplerende ansøgninger i AR som inkorporerer et 3D-objekt som en virtuel gave i en nyheder post. Desuden kan AR bruges i Facebook Messenger til at visualisere og afprøve produkter.

Facebook også introduceret en funktion, der lader dig tilslutte billeder, logoer og skilte med augmented indhold. Det er en del af en lukket betatest af “target tracking”, der bruger Facebook kamera og film plakater for A Wrinkle in Time og Klar spiller én der forbinder real-world billeder med augmented indhold. Dette er et eksempel på vedvarende AR, hvor oplevelsen er tilsluttet — og fortsætter — baseret på steder eller ting i den virkelige verden.

Partnerskabet mellem udviklere og de store tech virksomheder af Apple og Facebook tilladt AR applikationer til at være udtænkt og bygget ud af at skabe muligheder for spil og spille, business løsninger og muligheder for indtægter.