Facebook til at udvikle ‘Emne Udelukkelse Kontrol’ for annoncører at tackle skadeligt indhold

Annoncører har klaget i årevis, at store sociale medier virksomheder gør meget for at forhindre annoncer i at blive vist sammen med hadefuld tale og falske nyheder.

, Facebook til at udvikle ‘Emne Udelukkelse Kontrol’ for annoncører at tackle skadeligt indhold, Zyberdata
Facebook blev beskyldt for ikke at gøre nok for at bremse hadefuld tale på sin hjemmeside

Facebook sagde fredag, at det snart ville begynde at udvikle “emne udelukkelse kontrol” på sin platform for at give annoncører større mulighed for at frasde visse typer af indhold fra at blive vist sammen med deres annoncer.

Dette kommer efter virksomheder, herunder Coca-Cola og Starbucks boykottet Facebook i juli for ikke at gøre nok for at bremse hadefuld tale på sin hjemmeside efter død George Floyd, en amerikansk Sort mand, i politiets varetægt.

Annoncører har klaget i årevis, at store sociale medier virksomheder gør meget lidt for at forhindre annoncer i at blive vist sammen med hadefuld tale, falske nyheder og andet skadeligt indhold. I september, Facebook samt YouTube og Twitter underskrevet en aftale med store annoncører til at bremse skadeligt indhold online.

Facebook sagde i et blogindlæg på fredag kontrol ville hjælpe annoncører definere, hvordan deres annoncer vises på Facebook News Feed, tilføjer, at det ville begynde at afprøve kontrol med en lille gruppe af annoncører, en proces, som kan tage omkring et år at fuldføre.