TCS har den højeste kundetilfredshed i norden for 10. år i træk

TCS har den højeste kundetilfredshed i norden for 10. år i træk

Category : IT-Nyheder

Tata Consultancy Services indtager igen førstepladsen hos kunderne, når det kommer til tilfredshed med it-udbydere.

, TCS har den højeste kundetilfredshed i norden for 10. år i træk

Det viser den seneste kundetilfredshedsundersøgelse fra Whitelane Institute som viser, at TCS har nordens højeste kundetilfredshed på 77 procent sammenlignet med branchegennemsnittet på 68 procent. Undersøgelsen viser desuden, at tre ud af fire danske virksomheders største drivkraft for outsourcing af it-services er adgangen til ressourcer.

Tata Consultancy Services (TCS) er den it-serviceudbyder i norden, der scorer højest på tilfredshed blandt kunderne med 77 procent. Branchegennemsnittet er 68 procent. Det viser en ny undersøgelse fra Whitelane Institute, som er regionens mest omfattende kundeundersøgelse, hvor 35 it-leverandører vurderes af over 300 af nordens største it-indkøbere.

Med årets resultat kan TCS fejre 10-års jubilæum på førstepladsen over kundetilfredshed i norden.

79 procent af respondenterne i undersøgelsen rangerer TCS som nummer 1 i at udvikle, vedligeholde og teste applikationer, hvilket er 10 procent højere end branchegennemsnittet. I kategorien datacenter og administrerende infrastrukturtjenester, indtager TCS også førstepladsen med 80 procent.

Årets studie kortlægger – ud over kundetilfredsheden – også drivkræfterne bag it-indkøbernes outsourcing af it. I undersøgelsen angiver danske virksomheder, at adgangen til ressourcer er den primære grund til, at de outsourcer deres it-services (76 procent). Herefter følger brug af outsourcing til at nedsætte omkostninger (65 procent) og til at kunne fokusere på forretningens kerneforretning (64 procent).

”Vi er meget stolte over, at vi for 10. år i træk er den it-serviceudbyder i norden, som kunderne er mest tilfredse med. Mange danske virksomheder er på en transformationsrejse imod at udnytte de mange digitale muligheder, der er dag. Behovet for at fokusere på kerneforretningen og adgangen til talent er nogle af de vigtigste drivkræfter bag outsourcing i Danmark. Hos TCS Danmark lægger vi stor vægt på at støtte danske virksomheder i deres transformationsrejse som deres betroede teknologipartner gennem vores globale ekspertise og investeringer i Digital, ” siger Ruchikar Dalela, Landechef for TCS Danmark.


Leave a Reply

Åbent

Mandag – Søndag : Efter Aftale

Kontakt Mig

På Telefon: 53660222
(Træffes bedst mellem 18:00 & 19:00 )

Eller lige Her