3 tips til at vækste din forretning digitalt

Du har fået dine butikslokaler, en splinterny webshop og et bugnende varelager med kvalitetsprodukter, der bare venter på en ny ejer.

, 3 tips til at vækste din forretning digitalt

Men du sælger intet eller ikke nok til, at det er rigtig sjovt. Salget og vækst kommer desværre ikke af sig selv, og du skal derfor have en plan for, hvordan du markedsfører din forretning og dine produkter – og slagmarken er i dag det digitale landskab. I denne artikel får du tre tips/hacks til, hvordan du kan vækste din business med de digitale platforme som primus motor.

Google Ads – betal for kunder

PPC, eller Pay Per Click, omfatter markedsføring, hvor du betaler for hver gang, nogen klikker på dine annoncer. Det er en kanal, du kan rykke på forholdsvis hurtigt, og hvor det højeste bud og kvalitet løber med kundeemnet. Google Ads er den største platform af dem alle, og her kan du annoncere med dine produkter i fx Shopping eller almindelige tekstannoncer i søgeresultaterne. Langt de fleste kan selv komme i gang med Google Ads og opsætte nogle simple annoncer, men vil du sætte skub i dit salg og give dig i kaste med mere avanceret annoncering som remarketing eller dynamiske annoncer, kan det være en fordel at have et bureau eller en freelanceekspert med på sidelinjen. Se eksempelsvis Searchpartners fra Århus, der er specialister i Google Ads-annoncering.

SEO – vækst organisk

Modsat PPC er søgemaskineoptimering eller SEO en mere langsigtet strategi, hvor du igennem opbygningen af godt indhold kan tiltrække organisk, altså ikke-betalt, trafik. Google inddrager over 200 faktorer i sin vurdering af, om din hjemmeside er værd at vise ift. en given søgning, hvorfor det kan være vanskeligt som webshopejer at sætte sig ind i samtlige discpliner, herunder alt lige fra teknisk SEO til linkbuilding. Har du tiden og indsigten i digital markedsføring, kan SEO dog være en vækstmotor uden sammenligning, hvor du kan skabe oceaner af ”gratis” trafik til din hjemmeside og eventuelt butik.

Affiliate marketing – provionsbaseret markefsføring

Affiliate marketing lyder måske kompleks, men går i alt sin enkelthed ud på, at du allierer dig med influencere, der har hjemmesider/platforme med trafik, som de kan sende videre til dig. Det skal gerne være folk med relevante følgere, der også har en naturlig interesse i dit produkt. Når/hvis følgerne ender med at købe noget på din webshop, betaler du en provision til den pågældende influencer. Det er således en marketingpost, der er nemmere at styre, idet du kun betaler, når du får noget i kassen. Derfor er det også nemmere at skrue op og ned og direkte måle/sammenkoble investering med indtjening.

Leave a Reply

Close Menu