Fra april næste år skal alle offentlige myndigheder i Europa kunne modtage elektroniske fakturaer.

, Vigtig europæisk deadline giver travlhed hos nordjysk it-virksomhed

Det er gode nyheder for den danske virksomhed mySupply, der har specialiseret sig i løsninger til elektronisk handel.
Virksomheden, der beskæftiger ca. 20 medarbejdere med base i Aabybro ved Aalborg, er derfor indgået i et partnerskab med SAP Ariba. SAP Ariba er verdens største B2B digitale markedsplads med 4,1 mio. virksomheder og flere end 170 mio. årlige transaktioner.

Med partnerskabet i ryggen har den nordjyske virksomhed nu adgang til hele det europæiske marked, hvor kunderne står i kø for at nå den kommende deadline om blot otte måneder. Adm. direktør i mySupply, Flemming Beltoft, forventer, at den nye europæiske lovgivning vil betyde, at antallet af medarbejdere skal øges med 25 pct., og at omsætningen vil vokse tilsvarende.

Danske virksomheder klar til næste generations SRM

I 2025 udfases videreudvikling og support af SAP SRM 7.0, en Supply Relationship Management softwareløsning, til fordel for SAP Ariba, et cloud-baseret indkøbsnetværk der dækker hele indkøbsprocessen. Hvad gør man så, når man som mySupply siden 2000 har opbygget en spidskompetence indenfor SAPs indkøbsløsninger?

Flemming Beltoft, Adm. Direktør for mySupply: ”Vi har samarbejdet med SAP siden 2010, hvor vi sammen lancerede en e-handelsløsning, der levede op til kravene om, at al fakturering til det offentlige skulle foregå via NemHandel platformen. Vi har valgt at blive certificeret SAP Ariba Partner, fordi vi ser SAP Ariba som fremtiden indenfor B2B indkøb.”

Ny mulig markedsplads for danske virksomheder

SAP Ariba indkøbsnetværket er verdens største B2B digitale markedsplads med 4,1 millioner virksomheder og over 170 millioner forretningstransaktioner om året. ”SAP Ariba har jo været med hele vejen siden 1996, og vi ser en generel tendens med, at danske virksomheder nu er ved at være klar til næste generation af SRM løsninger via cloud, hvor portal-tankegangen er en ny mulig markedsplads, de ikke før havde overvejet. Vi ser også en stor synergi i at kunne tilbyde integration mellem SAP ERP løsninger og SAP Ariba til NemHandel og PEPPOL (standard for lovpligtig e-fakturering til den offentlige sektor i Europa, som trådte i kraft den 18. april 2019). Fra maj 2020 skal alle offentlige virksomheder i Europa kunne modtage elektroniske faktura, og det er en af vores spidskompetencer”, siger Flemming Beltoft.

”mySupply har siden 2010 varetaget den landsdækkende udvikling, vedligehold og support af hele NemHandel-infrastrukturen for Digitaliseringsstyrelsen og Erhvervsstyrelsen, og har deltaget i udviklingen af PEPPOL-infrastrukturen. De har en meget dyb kompetence indenfor indkøb, stor kundeindsigt og fungerer allerede som implementeringspartner for mange af vores SAP Partnere ved deres lokale og globale SRM projekter, så vi er sikre på, at mySupply bliver en meget værdifuld SAP Ariba Partner for vores nuværende og kommende kunder, når de skal migrere til SAP Ariba indkøbsplatformen” siger Bryan Lindenskjold, Senior Solutions Sales Executive, SAP Ariba

Bæredygtigt indkøb i hele

”De sidste 15 år er indkøbsløsninger blevet mere globale, mere modne og langt mere mainstream. Alle virksomheder har brug for at holde styr på, hvem der køber hvad, hvornår, hos hvem og til hvilken pris, men vi ser samtidig et større og større fokus på bæredygtighed ifm. indkøb. Her spiller SAP Ariba en essentiel rolle, da man f.eks. kan udvælge sine leverandører baseret på virksomhedens CSR kriterier (alt fra nej tak til børnearbejde til ja tak til grøn energi) og få advarsler på sine valgte leverandører, hvis de ikke stemmer overens med virksomhedens sociale profil. Din CSR politik bliver dermed implementeret helt ud i leverandørkæden, så du køber forsvarligt ind”, siger Bryan Lindenskjold.

mySupply går ”all in”

Flemming Beltoft afslutter: ”Vi går ”all in” og ser et stort marked i at migrere private og offentlige SAP SRM kunder over på SAP Ariba netværket. Samtidig er der masser af NemHandel og PEPPOL kunder, der også kunne få stor værdi af SAP Ariba, og så er der jo hele kommunemarkedet. Der bliver et meget stort behov for sådanne løsninger, når den elektroniske ordre bliver obligatorisk næste år. Vi går efter at blive den mest kompetente SAP Ariba partner i Norden. Vi lever nemlig af at have orden i tingene!”.

Category
Tags
No Tag

No responses yet

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *