Google giver Android dybde sensing og objekt okklusion med ARCore 1,18

Virtuelle objekter kan vises bag virkelige objekter og kollidere med dem.

, Google giver Android dybde sensing og objekt okklusion med ARCore 1,18
Googles Dybde API i aktion.

Den nyeste version af ARCore, Googles augmented reality udvikler platform til Android-telefoner, indeholder nu en dybde API. API’en blev udgivet som et eksempel tilbage i december, men nu er den live for alle i ARCore 1.18.

Tidligere ville ARCore kortlægge vægge og gulve og skalere AR-objekter i overensstemmelse hermed, men Dybde-API’en gør det muligt at få ting som okklusion – så AR-aktører ser ud til at være bag objekter i den virkelige verden. Den anden store funktion aktiveret af dybde sensing er evnen til at simulere fysik, ligesom evnen til at kaste et virtuelt objekt ned den virkelige liv trapper og få det hoppe rundt realistisk.

3D-sensing

Mens Apple er ved at bygge mere avanceret hardware i sine enheder til augmented reality, nemlig lidar sensor i iPad Pro, ARCore er typisk designet til at arbejde på den laveste fællesnævner i kamera hardware. I fortiden, der har betydet ARCore bruger kun et enkelt kamera, selv når de fleste Android-telefoner, selv billige ~ $ 100 Android-telefoner,kommer med flere kameraer, der kunne hjælpe med 3D-sensing. (Qualcomm’s fortjener en del af skylden her, da dens SoCs ofte kun har støttet kører et enkelt kamera ad gangen.)

I version 1.18 kan ARCore for første gang nogensinde bruge noget af denne ekstra kamerahardware til at hjælpe med 3D-registrering. Mens Dybde-API’en kan køre i en tilstand med et enkelt kamera, der bruger bevægelse til at bestemme dybdeværdier, kan den også hente data fra en telefons flyvetidssensor for at forbedre dybdekvaliteten. Samsung var en af de virksomheder, der blev kaldt ud som specifikt understøtter dette i Note10 + og Galaxy S20 Ultra. Bemærk, at begge disse er den højeste ende skus for disse enheder. Tonsvis af telefoner har flere kameraer som vidvinkel og telefoto, men mange telefoner har ToF kameraer.

For et gæt på fremtiden for ARCore, ville en god idé være et kig på tværs af midtergangen til ARKit, Apples augmented reality platform. En stor dybde funktion i ARKit, der ikke synes at være nævnt i Googles blog-indlæg er “mennesker okklusion,” eller evnen til at flytte objekter til at skjule virtuelle objekter. Googles demoer viser kun stationære objekter, der skjuler virtuelle objekter.

Dybde-API’en er tilgængelig i Android- og Unity SDK’er. Til brugere skal du bruge en ARCore-kompatibel telefon. Google opretholder en stor liste her.

Related Posts

© All Right Reserved. 2020 - 2025