• 0

Undgå at navigere i blinde, når du flyver ind i skyen

Category : IT-Nyheder

Aldrig har det været nemmere at flytte op i skyen – og aldrig har det været vanskeligere og mere kompliceret.

, Nytænkning på skemaet på transportuddannelserne

For ti år siden var skyen et modeord. I dag er den blevet hverdag. Samtidig har udviklingen vist, at det, der var sandt i går, ikke behøver at være sandt i dag: Hvad du kan og ikke kan gøre i skyen, og hvordan man bruger den bedst, udvikler sig hurtigt i takt med teknologien.

Bevægelsen op i skyen er kun begyndelsen på rejsen, ikke dens endemål.

Man kan sige, at skyen både er moden og i konstant forandring. Hvis du spørger folk rundt omkring branchen om, hvad skyen er, og hvad den betyder, så får du sikkert næsten lige så mange svar, som der er personer, uanset deres tekniske ekspertise eller baggrund.

Hvis du søger efter den mindste fællesnævner, handler den sandsynligvis om effektivitet – et middel til at nedbringe omkostningerne, mindske risici og forenkle komplekse processer. Men det er langt fra en given sandhed i markedet omkring skyen.

Prismodellerne virker enkle i den offentlige sky, i hvert fald ved første øjekast, og man kan let føle sig overvældet af enkle og tilsyneladende effektive valgmuligheder. Du finder prismodeller lige fra “pay-as-you-go”, hvor du betaler for det, du bruger, til “Enterprise Billing”, hvor betalingen er baseret på antal brugere, antal servere og datalagring. Alle disse faktorer påvirker således omkostningerne.

Det kan blive kompliceret at finde ud af, hvordan alle dine egne applikationer og tilpasninger påvirker de forskellige parametre i dag, og – vigtigst af alt – hvordan din virksomhed kommer til at se ud i morgen. Hvad der lige nu synes at være en omkostningseffektiv løsning, kan hurtigt udvikle sig til en omkostningsfælde – hvis du for eksempel er en nystartet virksomhed i hurtig vækst eller en organisation, der opererer i et turbulent marked. IT-fagfolk kan fortælle mange rædselshistorier om virksomheder, der ikke tog hensyn til både de kortsigtede behov og de langsigtede muligheder. De lagde alle æggene i den samme kurv og låste sig dermed fast – netop det scenarie, som rejsen ind i skyen skulle forhindre.

Undgå at navigere i blinde på din rejse i ind i skyen.

Derfor er det ikke overraskende, at de seneste rapporter fra analytikere viser en anden tendens: en voksende interesse for en multi-cloud-strategi. Siden multi-cloud-begrebet blev en del af samtalerne i IT-branchen for et par år siden, har der være konstant forvirring om, hvad det betyder, og hvordan det adskiller sig fra hybrid cloud. Helt enkelt giver hybrid cloud mulighed for at lægge dine applikationer og tilpasninger på en kombination af dine egne servere, private skyer og offentlige skyer for at opnå forskellige stordriftsfordele. Multi-cloud går ud på at lægge forskellige dele af din infrastruktur hos flere forskellige offentlige cloud-udbydere for at få mest muligt ud af pengene. Du kan have transaktionstunge applikationer det ene sted og applikationer, der kræver stor båndbredde, et helt andet sted – afhængigt af, hvad der giver det bedste afkast i hvert enkelt tilfælde.

Det lyder umiddelbart som en indlysende løsning, men der opstår også nye udfordringer – og løsningen på dem er den magiske nøgle, der åbner porten til den næste destination på rejsen ind i skyen. En hybrid cloud-strategi kræver i forvejen stærke værktøjer til orkestrering og automatisering for at undgå, at dit IT-økosystem kommer til at ligne et teenagerværelse, der trænger til en grundig oprydning. Det samme gælder naturligvis for multi-cloud – bortset fra at du også skal håndtere forskellige cloud-leverandører, som alle har deres egne processer og portaler, og som ikke nødvendigvis er interesserede i at gøre det nemt for kunderne at flytte tilpasninger og applikationer frem og tilbage mellem konkurrerende cloudtjenester.

Men hvis der er en ting, vi kan lære af menneskehedens historie, så er det, at friheden altid vinder til sidst.

På samme måde viser markedsøkonomiens historie, at det før eller senere bliver køberen snarere end sælgeren, der bestemmer vilkårene. Allerede i dag findes der åbne standarder som OpenShift, som er kompatible med alle de store cloudplatforme. I den nyligt udgivne rapport “The State of Enterprise Open Source” blev 950 IT-ledere rundt omkring i verden interviewet om deres nuværende strategi og fremtidige planer. Mere end fire ud af ti (43 %) bruger allerede open source-baserede cloud management-værktøjer, og interessen for multi-cloud er stigende blandt dem, der ikke bruger open source.

Derfor tåler det gentagelse, at bevægelsen ud i skyen kun er begyndelsen på rejsen, ikke dens endemål. Sørg derfor for at have både kort og kompas med, og glem ikke at spænde sikkerhedsselen – der kan snart komme et turbulent område, som du skal flyve igennem.

Af Jonas Jonsson, Head of Technology and Solutions, Red Hat Nordics & Baltics


  • 0

Mobildækning giver stadig problemer i Danmark

Category : IT-Nyheder

Trods Danmark er et teknologisk smørhul og vi er et af de få nordiske lande med et veldækkende 4G LTE netværk, oplever mange stadigvæk udfordringer med mobildækningen i dagligdagen.

, Nytænkning på skemaet på transportuddannelserne

Hvordan ser fremtiden ud og hvad kan du selv gøre mest vi venter på 100% dækning?

5G er på vej – men langsomt på vej

Det er kun ganske få måneder siden erhvervsstyrelsen afholdte offentlig auktion over 5G sendelicenser og der blev budt ind fra de vanlige mobilselskaber Hi3g, TDC og Telia /Telenor.

Alle fik mindst en licens og TDC fik flest.

Ingen valgte dog at byde på de særlige licenser med indbygget dækningskrav, som også blev udbudt under ¤G udbuddet.

Det betyder at mobilselskaberne fra april 2020 må sende og modtage data i nye frekvensområder, der er særligt godt egnet til 5G.

TDC har allerede udmeldt, at de forventer et funktionsdygtigt netværk i 2020, dog naturligvis ikke landsdækkende.

Hvad kan vi forvente af 5G

Den nye standard giver mulighed for at overføre og modtage større mænger data, hurtigere og med en meget hurtigere ping responstid.

Det vil gøre det muligt, at få internethastighederne markant op og på samme tid skabe et mobilnet, der i praksis kan anvendes til enheder, der skal kunne reagere lynhurtigt f.eks. robotter, selvkørende biler og mere lavpraktisk gaming i sofaen.

Den hidtil største flaskehals på mobilnettet, har nemlig været pingtiden. Den lave pingtid har bl.a. været en af årsagerne til, at 4G ikke helt har fået den udbredelse og popularitet, som mobilselskaberne håbede på i sin tid.

I løbet af de næste 4 – 5 år vil teleselskaberne udrulle deres 5G netværk over hele Danmark og når dækningen begynder at være markant vil vi kunne forvente en helt ny måde at få internet i hjemmet på.

Her vil mobilabonnementet og internetforbindelsen smelte sammen, så vi kun har ét enkelt abonnement med mulighed for databrug i hjemmet via en 5G router.

Det vil gøre det lettere at bestille internet, tv og mobilabonnement og det vil gøre det muligt for teleselskaberne at sælge samlede løsninger på en helt ny måde.

Mens vi venter

Der vil gå en hel del år før 5G dækker hele Danmark og som i dag, vil der være områder med næsten ingen dækning.

For de få der oplever dækningsproblemer i dag, er der dog flere muligheder for at omgå problemerne.

Meget ofte skyldes problemerne valg af et mobilselskab med svag dækning i lokalområdet.

Ved at undersøge selskabernes masteplaceringer, er det muligt at se, hvilke selskaber der har master placeret nærmest en udvalgt adresse og skifte til en udbyder der anvender den nærmeste.

Det kan gratis undersøges på mastedatabasen.dk

En anden, ofte overset mulighed er, at se på selve mobiltelefonen.

På Aalborg Universitet forskes i mobilstråling og mobiltelefonernes evne til at modtage signalerne.

Her er der fundet meget stor variation i de forskellige modellers sende og modtagestyrke. Iphone 4 til 6 er trods populariteten fundet særligt svage og skiftes til en anden model, kan dækningsproblemerne mindskes.

Er der tvivl om mobilmodellens kundskaber på området, kan det være en god ide, at spørge besøgende om de oplever samme udfordringer med deres model – naturligvis med samme udbyder.


  • 0

Ny rapport fra Salesforce viser at moral, tillid og gode kundeoplevelse er afgørende faktorer for salget

Category : IT-Nyheder

Salesforce udsender idag for tredie gang deres store rapport State of the Connected Customer, der har set nærmere på adfærd, ønsker og forventningerhos 8.000 forbrugere og professionelle indkøbere over hele verden.

, Nytænkning på skemaet på transportuddannelserne

Og der er nok at tænke over for virksomhederne.

Rapporten, der tænkt som et hjælperedskab for virksomheder til at navigere i det hurtigt skiftende landskab, afslører bl.a. at 73% af kunderne internatioonalt set mener, at blot een ekstraordinær oplevelse er nok til at hæve forventningerne til andre virksomheder. 54% af kunderne mener, at det er sværere end nogensinde for virksomhederne at vinde deres tillid, og 75% forventer, at virksomhederne bruger nye teknologier til at skabe bedre oplevelser.

Selvom rapporten ikke indeholder tal for Danmark, viser historien at de internationale – og særligt europæiske trends – også typisk er gældende, eller snart bliver det, her i landet.

I Frankrig f.eks. har 64 procent stoppet med at handle hos en virksomhed, hvis de følte de gjorde noget ikke-tillidsvækkende, 66 procent mener at tillid er mere vigtigt for dem nu end for et år siden og at virksomhedernes etik spiller en større rolle. Sidst men ikke mindst søger 63 procent aktivt at handle med virksomheder, der er miljømæssigt bæredygtige.

Derudover viser rapporten:

  • To tredjedele (64%) af kunderne i Europa forventer sammenhæng – altså en såkaldt connected experience.
  • 58% er af den generelle opfattelse, at de kommunikerer med separate afdelinger, ikke et firma.
  • Syv ud af ti (69%) forventer at virksomhederne kommunikerer med dem i realtid
  • Næsten tre fjerdedele (72%) af de europæiske respondenter forventer, at virksomhederne bruger nye teknologier til at skabe bedre oplevelser

Dermed er der lagt et vist pres på virksomhederne. Kundeforventningerne er steget kraftigt over de senere år, og det er ikke ændret nu. Tværtimod.

Set i sammenhæng med at 80 procent af kunderne sidste år udtalte af kundeoplevelsen var lige så vigtig som produktet, og 57 procent har skiftet leverandør eller brand, fordi de havde en bedre kundeoplevelse et andet sted, viser en virkelighed, der fortsat stiller store krav til kundefokus, kundeindsigt og tempo.

At 54 procent at de adspurgte mener det er sværere end nogensinde, for virksomhederne at opnå deres tillid udgør også en stor udfordring, idet tal fra sidste års rapport viser
at 95 procent er klar til at være loyale vis de har tillid til et brand.


  • 0

Nye ThinkPad P-workstations fra Lenovo

Category : IT-Nyheder

Denne tirsdag ved NXT BLD i London har Lenovo lanceret ThinkPad P-serien med udgivelsen af ​​fem nye ThinkPads: ThinkPad P73, ThinkPad P1 Gen 2, ThinkPad P53s, ThinkPad P43s og den mest kraftfulde 15-tommer mobile arbejdsstation, ThinkPad P53.

, Nytænkning på skemaet på transportuddannelserne

Jeg har i denne mail medtaget nogle af højdepunkterne for hvert produkt samt vedhæftet en kort dansk pressemeddelelse og den fulde engelske pressemeddelelse med yderligere detaljer.

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer eller gerne vil tale med nogen fra Lenovo for at høre mere om nogen af ​​disse produkter, så skriv endelig til mig.

Lenovo ThinkPad P-portefølge:

ThinkPad P53 bryder præstationsbarriererne for mobile arbejdsstationer med:

  • NVIDIA Quadro RTX 5000 GPU med RT og Tensor kerner – tilbyder real-time ray tracking og AI acceleration
  • De nyeste Intel Xeon og 9. Gen Core klasse CPU’er
  • En ny OLED Touch-skærm med Dolby Vision HDR
  • 35 procent mindre strømforsyning
  • Op til 128 GB hukommelse og 6 TB lagerplads

Med 3,74 pounds og 17,2 mm tynd er ThinkPad P1 Gen 2 Lenovos tyndeste og letteste 15-tommers arbejdsstation med:

  • En ny carbon fiber finish, der tilbydes med et 4K UHD panel
  • NVIDIA Quadro Turing T1000 og T2000 GPU’er
  • Otte kerner Intel Xeon og 9. Gen Core CPU’er
  • OLED Touch display med Dolby Vision HDR

Den større og bedre ThinkPad P73 tilbyder mobile brugere det maksimale arbejdsområde med spændende nye funktioner, herunder:

  • Op til NVIDIA Quadro RTX 5000
  • 17,3 tommer Dolby Vision 4K UHD skærm
  • 35 procent mindre strømadapter
  • Intel Xeon og 9. Gen Core klasse CPU’er

Den ultra mobile ThinkPad P53s og det eneste 14-tommer chassis i vores portefølje, ThinkPad P43s, tilbyder:

  • Strøm på farten med NVIDIA Quadro grafik og Intel Core-processorer
  • Et tyndt og let chassis designet til at bevæge sig med brugerne og holde trit med dem, når du kører AutoCAD, Revit, SOLIDWORKS og meget mere
  • Kombineret ydeevne, mobilitet og pris for adgangsfolk, lærere og elever

  • 0

Philips Professional Display Solutions lancerer TV med indbygget Chromecast

Category : IT-Nyheder

Det nye Philips MediaSuite Pro TV er specielt designet til TV’er på hoteller og giver for første gang hotelgæster indbygget Chromecast og fuld adgang til Google Play Store.

, Nytænkning på skemaet på transportuddannelserne

MediaSuite er baseret på den allernyeste teknologi og gør det lettere end nogensinde at nyde det samme indhold både på rejsen og hjemme. Takket være den indbyggede Chromecast kan brugere logge på, streame indhold og se deres egne konti hos tjenester som YouTube, Spotify og Amazon samt se de lokale nyheder, vejrudsigter og trafikopdateringer.

“Hotel- og turistbranchen har en lang tradition for at være lydhøre og forandringsberedte for at imødekomme gæsternes forventninger og krav,” siger Peter Vinke, chef for IKAM hos Philips PDS. “Over hele verden får hoteller flere og flere internationale gæster, og vi vil gerne være med til at give dem en så personlig oplevelse som muligt. Nu er det muligt at tilbyde gæsten adgang til at streame det samme materiale på hotelværelset som hjemme takket være Philips MediaSuite.”

Via MediaSuite er der nem adgang til Google Play Store, der har mere end 10.000 Android-apps, som er kompatible med Chromecast, 200.000 TV-programmer og film samt 30 millioner sange, som brugerne kan benytte.

Med automatiske opdateringer hentes den nyeste version af appen på en sikker måde.

“Samarbejdet med Google giver os en unik position på markedet,” siger Jeroen Verhaeghe, produktchef hos Philips PDS. “Eftersom vores TV opfylder Googles strenge certificeringskrav, kan vi tilbyde vores kunder bedre fleksibilitet, sikkerhed og tilpasningsmuligheder samt forbedret produktydelse, forlængelse af produktets levetid og lavere omkostninger.”

Omfatter syv modeller af TV’er i to serier

MediaSuite er tilgængeligt til syv modeller i to af serierne i Philips PDS-sortiment (UHD og FHD). I UHD-serien HFL6014U er der 43, 50, 55 og 65 tommer skærme i sølv med SlimLine-design og drejelige vægbeslag. FHD-serien HFL5014 fås i sort i størrelserne 32, 43 og 50 tommer. Begge serier har LED-baggrundsbelysning og paneler, der giver en høj kvalitet i kontrast, skarphed og farvemætning.

Gør en fleksibel kundeservice lettere

Med MediaSuite bliver det nemmere for hotellerne at holde sig opdaterede om gæsternes ønsker og oplevelse af deres ophold. Via en simpel formular, som udfyldes direkte på TV-skærmen, kan gæsterne give respons direkte til hotellet, så medarbejderne kan rette op på eventuelle problemer med det samme og minimere risikoen for at få negative kommentarer og anmeldelser på rejse- og ratingsider online.

Med MediaSuite kan hotellerne også nemt lave en rapport over, hvilke apps og tjenester der bruges mest, og hvor ofte og hvor længe de anvendes i gennemsnit for lettere at skræddersy deres tilbud.


  • 0

Mobilnettet glødede over Christiansborg på Valgaftenen

Category : IT-Nyheder

Telias mobilantenne på Slotsholmen blev sendt på overarbejde, da valgresultater, tweets, nyheder og billeder af vindere og tabere fordoblede datatrafikken over Christiansborg.

, Nytænkning på skemaet på transportuddannelserne

Det centrale København er til daglig et hotspot for datatrafik – og især den mast, der sørger for optimal udendørs dækning til mobilbrugere nær Christiansborg – herunder politikere, embedsmænd og journalister – håndterer hver dag store mængder mobildata.

Den 5. juni 2019 var dog ikke en helt almindelig dag. Den hektiske valgaften betød, at der var rigtig mange mennesker på arbejde på Christiansborg, på Slotspladsen og i Rigsdagsgården, hvor politikere ankom i en lind strøm henover aftenen. I løbet af onsdagsdøgnet registerede masten således en fordobling af datatrafikken sammenlignet med de forrige dage.

Onsdagens samlede dataforbrug alene på Telias mobilmast på Christiansborg Slotsplads svarer til hele 92 mia twitterbeskeder – eller at 172 personer streamede ’Game of Thrones’ i HD-kvalitet.

”Vi har et fast døgnberedskab, som skal sikre stabiliteten, tilgængeligheden og kapaciteten i vores netværk. Når særlige begivenheder kræver ekstra kapacitet har vi mulighed for at sætte mobile ekstramaster op, fx ved festivaller, folkemøder eller store sportarrangementer. En valgaften er naturligvis også en helt særlig begivenhed, men vores netværk i det centrale København er så finmasket, at vi kan klare de fleste udfordringer – også når det går hedt for sig som på valgaftenen”, siger Henrik Kofod, Teknologidirektør hos Telia.

Udover mobilmasten, der dækker Christiansborg Slotsplads råder Folketinget også over en særskilt, privat mast inde på Borgen, som servicerer ansatte og politikere, journalister og gæster i det danske parlament.


  • 0

Ny Service Sales Manager til Eaton

Category : IT-Nyheder

Tommy Schwartz er pr. 6. maj 2019 tiltrådt som Service Sales Manager hos Power Management-virksomheden Eaton.

, Nytænkning på skemaet på transportuddannelserne

I sin nye stilling får han ansvar for salg af Eatons serviceløsninger, hovedsageligt i relation til virksomhedens UPS-anlæg, der giver batteri back-up og dermed beskyttelse mod kostbar nedetid.Samtidig skal han sikre den fremtidige udvikling og vækst af Eatons serviceforretning i Danmark.

Eaton har hentet Tommy i marine-branchen, hvor han de sidste fire år har arbejdet som Operations Manager hos Wärtsilä Danmark.

Tommy Schwartz’s oprindelige uddannelse som lastbilsmekaniker har været et godt springbræt for hans karriere. Gennem årene har han erhvervet erfaring med ledelse, forretningsudvikling og kontraktforhandling. Især projektledelse har han haft talent for, og efter 10 års praktisk erfaring inden for feltet blev han i 2018 certificeret PMP (Project Management Professional) gennem Project Management Institute.


  • 0

Fremtidens kontor: den teknologiske rygrad

Category : IT-Nyheder

Teknologien vil radikalt revolutionere den måde, vi arbejder på, i en grad, så vi en dag vil kunne udføre vores opgaver uanset hvorfra, vi måtte ønske det.

Trin til realisering af den virtuelle, opkoblede arbejdsplads

I den nærmeste fremtid ser arbejdets teknologiske rygrad ud til at blive virtuel frem for fysisk og uensartet takket være sammenlægningen af flere systemer i et fuldstændig opkoblet økosystem.

Det er ikke nødvendigvis udviklingen eller indførelsen af én enkelt teknologi, som vil medvirke til realiseringen af disse arbejdsmuligheder i skyen. Men sammensmeltning og integration af mange teknologier vil gøre det muligt for medarbejdere, i både store og små virksomheder, at arbejde hvor som helst, når som helst og på alle måder.

Nedenfor er fire enkle trin til det virtuelle, opkoblede økosystem:

1)    Migrer fra fysisk server til skyen

Udover at spare plads, reducere energiomkostninger og forbedre sikkerheden, kan migration til skyen bidrage til at udnytte automatiseringen af arbejdsflowet for kritiske forretningsprocesser.1 Det vil også forbedre lagringskapaciteten væsentligt og give større mulighed for at arbejde når som helst, hvor som helst og fra en hvilken som helst enhed. Skyen er en afgørende del af det problemfri fjernarbejde. .

2)    Indfør de nye IT-indkøbsmetoder

Pionerer inden for kontorteknologi vælger i stigende grad at indgå samarbejdsaftaler på kontrakt frem for at købe udstyret direkte. I takt med at interoperabilitet får større betydning, bliver det stadig vanskeligere at designe fuldt kompatible systemer internt. Frem for at bruge mange forskellige leverandører vil virksomheder søge én udbyder, som kan designe en fuldt integreret pakke med alt fra softwareabonnementer til Managed Print. Det vil også være afgørende for, at virksomhederne får et konkurrencemæssigt forspring.

3)    Vær på forkant med de hurtigste forbindelser

På tærsklen af en æra, hvor så godt som alle kontorenheder genererer Internet of Things (IoT)-data, vil forbindelsens hastighed blive afgørende, når flere og flere enheder bruger af båndbredden. Sørg for at have en så hurtig og pålidelig wi-fi-forbindelse som muligt, og sørg samtidig for at give medarbejderne den nyeste mobile opkobling. 5G er mindst 20 gange hurtigere end forgængeren og vil gøre bufferproblemer til noget, der hører fortiden til.

4)    Implementér og test

Kun ved at afprøve ny teknologi kan virksomheder teste dens anvendelighed, forbedre processer, udnytte produktivitetsfordele og bevare den førende position i deres sektor.

Fremtidens teknologi og dens rolle på arbejdspladsen

Den opkoblede og virtualiserede arbejdsplads er et springbræt, og nye teknologier og maskinlæring vil udvikle den på måder, som man dårligt kan forestille sig i dag.

Fjern-samarbejde

Interaktion via teknologi bliver snart en realitet takket være Virtual Reality, hvor man vil kunne demonstrere produkter og holde langt mere spændende møder med fjernadgang, måske i så anderledes miljøer som i rummet. Det bliver også forstærket med interaktiv skærmteknologi og innovationer fra spilindustrien såsom teknologi til gestuskontrol, som vil gøre det muligt at kontrollere alt fra opsætninger med store eller mange skærme til lyssætning blot ved at bevæge hånden.

Stemmeassistance og -kommando

Teknologi, som i øjeblikket afprøves i forbrugerverdenen, som Alexa, Cortana og Siri, vil blive en del af arbejdspladsen. I fremtiden vil vi måske sige anmodninger højt til virtuelle assistenter og diktere til automatisk maskinskrivnings-software og på den måde øge interaktionen mellem mennesker og maskiner.

Biometrisk adgang

Sikkerheden vil blive øget betydeligt, når medarbejdere får adgang til bygninger og logger sig på systemer med fingeraftryk og iris- eller stemmegenkendelse.

Forventede brugerbehov og selvdiagnostik

Intelligent arbejdspladsteknologi som f.eks. smarte multifunktionsprintere vil kunne forudsige brugernes behov samt bestille komponenter og reservedele. Det vil maksimere driftstiden og dermed nedbryde endnu en produktivitetsbarriere.

Gennemgribende læring

Algoritmer vil snart kunne forbedre effektiviteten på arbejdspladsen betydeligt, når de gør det muligt at udføre opgaver hurtigere ved at udnytte data og løse produktivitetsproblemer, som man måske endnu ikke er opmærksom på.

Fremtiden er opkoblet, og potentialet er uendeligt. Selvom fysiske og generationsmæssige ændringer er vigtige detaljer i fremtidens billede, er det teknologien, som for alvor vil forme fremtidens arbejdsplads.


  • 0

Ny, kompakt UPS giver optimal beskyttelse af it-installationer i mindre datacentre og industri

Category : IT-Nyheder

Schneider Electric introducerer Galaxy VS – en serie kompakte og højeffektive UPS-anlæg med den patenterede ECOnversion-teknologi.

, Nytænkning på skemaet på transportuddannelserne

Galaxy VS kan leveres med ultrakompakte Lithium-ion-batterier, der sparer kostbar plads og har dobbelt så lang levetid.

Endnu en gang hæver Schneider Electric niveauet for beskyttelse af kritiske it-installationer. Galaxy VS er en ny serie kompakte og modulære UPS-anlæg i den anerkendte Galaxy V-familie, som er målrettet it-installationer i mindre datacentre, edge-installationer og it-udstyr til industrien.

Den nye Galaxy VS-serie er en lillebror til de store Galaxy VM-anlæg, som med Schneider Electrics patenterede ECOnversion-teknologi har sat en ny standard for udnyttelsesgraden. I ECOnversion-mode har Galaxy VS en effektivitetsgrad på helt op til 99 procent, hvilket giver kunderne markante besparelser på el-regningen.

Galaxy VS fås i flere varianter fra 20 til 100 kW og skiller sig ud med et meget kompakt design og hurtig, problemfri idriftsættelse.

En stærk kombination

“Vi har udviklet Galaxy VS specielt til mindre datacentre og hybride it-miljøer, hvor plads er en meget vigtig faktor, men hvor man samtidig ikke vil gå på kompromis med beskyttelsen af de kritiske applikationer,” siger Henrik Grønning fra Schneider Electric Danmark.

Han er partner account manager og ansvarlig for Schneider Electrics omfattende sortiment af UPS-anlæg i Galaxy VM, VX og VS-serierne, som er kendt for deres høje kvalitet, pålidelighed og overbevisende effektivitet.

“Galaxy VS er et meget konkurrencedygtigt UPS-anlæg i sin klasse, fordi det leverer en stærk kombination af høj ydelse, et meget lille fodaftryk og lave driftsomkostninger, der samlet giver en attraktiv tilbagebetalingstid på investeringen,” siger Henrik Grønning.

Lithium-ion-batterier med dobbelt levetid

De nye UPS-anlæg kan som noget nyt leveres med Lithium-ion-batterier, som ikke blot er ultrakompakte, men også har dobbelt så lang levetid som traditionelle batterier.

Det kan især for kunder med meget begrænset plads være den optimale løsning,” forklarer Henrik Grønning:

“Anskaffelsesprisen på Lithium-ion-batterier er ganske vist højere, men den sparede plads og den fordoblede levetid kan i mange tilfælde betyde, at anlæggets totale omkostninger bliver lavere med Lithium-ion.”

Klar til EcoStruxure

Galaxy VS UPS-anlæg er udført i et modulært design og forberedt til redundans og høj tolerance overfor eventuelle fejl. Modulopbygningen gør det også lettere at servicere anlæggene hurtigt uden afbrydelse af driften.

Desuden kan Galaxy VS kobles sammen med Schneider Electrics EcoStruxure IT-platform, som blandt meget andet giver driftsansvarlige fuldt overblik over driften fra mobile enheder og mulighed for døgnovervågning af eksperter i Schneider Electrics servicecenter.


  • 0

Nytænkning på skemaet på transportuddannelserne

Category : IT-Nyheder

Innovationscamp som et grundlæggende element i transportuddannelserne på TEC.

, Nytænkning på skemaet på transportuddannelserne

Højt aktivitetsniveau og et hav af gode idéer var det, der kendetegnede den første innovationscamp, som blev afholdt i transportuddannelserne inden for lufthavn, lager/logistik og chauffør.

Samfundsfag, innovation, internationale forhold og studietur er for eftertiden slået sammen til et samlet forløb i transportuddannelserne, hvor eleverne gennemfører ét stort projekt, som vi kalder ”Innovationscamp”. De tre elementer smelter sammen og kulminerer i en fremvisning og en præsentation af de prototyper og procesændringer, eleverne har skabt i forløbet – med henblik på at løse udfordringer, som er identificeret i transportbranchen.

Elevernes virksomheder er ved den afsluttende begivenhed inviteret til at deltage og også til at give en stemme på den mest spændende og realistiske idé til nye processer, produkt eller prototype.

Innovationscamp-forløbet

Den 29. april begyndte den første innovationscamp, og 56 elever mødte op til velkomst og introduktion af forløbet, som jo var nyt for alle, også de fem undervisere, der har taget initiativ til – og skabt rammerne for elevernes undervisning og projektforløb.

Eleverne arbejdede i grupper på tværs af uddannelser med både idéudvikling, proces, research, prototype- og modelfremstilling, forretningsplan, besøg på virksomheder i Berlin, præsentation og meget mere, inden den store afslutning med fremvisning og kåring af bedste idé.

Skepsis fra eleverne

Mange elever havde en vis skepsis overfor dette nye tiltag, og en af eleverne udtrykker det på denne måde ”I starten var jeg sådan lidt…. Hvad er innovation for noget? Men når man sidder i gruppearbejde og dagene går, så bliver det mere og mere spændende. Man skulle faktisk til at bruge hovedet, sidde og rode med computer og finde på en idé, som ikke lige var der. Vi lagde mere og mere i det, fordi det blev mere og mere spændende. Alt i alt var det rigtig godt, og vi havde nogle søde lærere. Det var meget spændende og lærerigt”.

Studietur til Berlin

Studieturen, der gik til Berlin, skulle dels inspirere og dels kvalificere elevernes idéer, så de også havde den internationale dimension med. Herudover er Tyskland et stort marked for transportbranchen, og der eksisterer allerede et hav af samarbejder. Én af de voksne elever i forløbet fortalte om, hvordan hans kollegaer i firmaet havde reageret på, at han skulle på studietur: ”Skal en gammel mand som dig på studietur? – Og jeg påstod også, at de ikke kunne lære mig noget, men jeg synes, at jeg har fået en masse gode indblik og nogle ting, jeg heller ikke havde set før – der var masser af ting, der var positive”.

En anden deltager fortalte på denne måde om sine oplevelser i Berlin ” Vi besøgte bl.a. Amazons lager og Leipzigs lufthavn. Det var en fantastisk oplevelse at se deres kæmpe logistiksystem. Studieturen var dejlig social, vi har haft et godt sammenhold på tværs af forskellige uddannelser, aldre og baggrunde. Det har været en fantastisk oplevelse”.

Idé-pitching a la Løvens Hule

På afslutningsdagen, hvor eleverne skulle præsentere deres idéer med inspiration fra ”Løvens Hule”, samledes alle omkring elevernes 14 kreative prototyper og præsentationer. Her var andre elever fra skolen og deres undervisere samt repræsentanter fra 18 virksomheder med til at gøre dagen helt særlig. Gæsterne kunne efter præsentationerne stemme på den idé, de syntes bedst om.

Som finale på hele forløbet og elevernes store arbejde, blev den bedste idé kåret.

Og vinderen er…

Gruppen bag ”Safe Tires”, som er en prototype på et dæk, som via en app kan afsløre eventuelle problemer med bl.a. dæktryk, slitage og varme, løb af med sejren for den bedste idé, og gruppen modtog både pokaler og diplomer for deres indsats.


Åbent

Mandag – Søndag : Efter Aftale

Kontakt Mig

På Telefon: 53660222
(Træffes bedst mellem 18:00 & 19:00 )

Eller lige Her