Har du problemer med at finde den vigtige e-mail? Det kan være grunden til, at

Email warning

En fejl, der fik e-mails fra Office 365-brugere til at ende i deres uønskede mapper i stedet for deres indbakker, er blevet rettet af Microsoft.

Brugere af softwaregigantens e-mail-tjeneste var sandsynligvis frustrerede og muligvis irriterede over problemet, men heldigvis blev der ikke gjort nogen varig skade.

Gennem hele prøvelsen holdt Microsoft brugerne informeret om situationen gennem en række tweets på den officielle Microsoft 365 Status-konto på Twitter. Kontoen skitserede først situationen i et tweetog sagde:

“Vi undersøger et problem, hvor der sendes e-mail til mappen uønsket mail. Vi leverer opdateringer under EX258373 i Administration.”

Ændring af spamregel

Bare en time efter sin første tweet afslørede den officielle Microsoft 365 Status-konto på Twitter, at problemet var resultatet af en ændring, den havde foretaget, og at den snart ville blive rettet.

Efter at have vendt ændringen, “observerede Microsoft vellykket e-mail-levering”, og virksomheden begyndte derefter at arbejde på “oparbejdning af e-mails, der fejlagtigt blev leveret som uønsket”. Denne proces tog et par timer at gennemføre, selvom nogle Office 365-brugere tog til Twitter selv for at udtrykke deres frustration.

I et tweet, der blev sendt flere timer senere, forklarede Microsoft, at problemet var resultatet af en “nyligt implementeret spamregel”, og brugerne bør besøge Administration for at få yderligere oplysninger. Bekæmpelse af spam i e-mail-klienter har vist sig at være særlig vanskelig i løbet af det seneste år, da cyberkriminelle udnyttede pandemien til at lancere phishing-kampagner og andre cyberangreb mod dem, der arbejder hjemmefra.

Heldigvis er Microsoft færdig med at løse dette Office 365-problem, og brugernes e-mails er nu mærket korrekt og sendt til den rigtige mappe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *